بادام زمینی و خواص آن
نوشته شده توسط : حسین نصیری

بادام زمینی و خواص آن

بادام زمینی در بارداری،بادام زمینی چاق کننده است،بادام زمینی خواص،بادام زمینی به انگلیسی،بادام زمینی برای زنان باردار

بادام زمینی یکی از تنقلات خوشمزه و پر خاصیت است .

جالب است بدانید که بادام زمینی از خانواده نخود فرنگی و عدس می باشد. البته گلهای آن روی زمین رشد می کنند و بدلیل سنگینی آنها به درون زمین نفوذ می نمایند و بادامها در آنجا رشد می کنند و بزرگ می گردند .

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

خواص و فواید بادام زمینی را بشناسید:

قابل ذکر است که بادام زمینی باعث گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می گردد و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری خواهد نمود. بهتر است بدانید که موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مثل فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز، که تاثیراتی ضد سرطان دارند. به خاطر داشته باشیدکه بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از ابتلا افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می نماید. البته محققان شیکاگویی بر روی تغذیه 3000 نفر در رده سنی 65 سال به بالا تحقیق نموده اند.

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید:

قابل ذکر است که بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد. در واقع این آجیل پرخاصیت درد معده را از بین می برد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می گردد. قابل توجه است که همچنین بادام زمینی سرفه خشک را برطرف می کند.بادام زمینی شیر را در مادران شیر ده افزایش می دهد و بسیار مقو ی است. لازم به ذکر است که به هضم غذا کمک می کند و یک ملین عالی می باشد. بهتر است بدانید که به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به میزان کم ار آن بخورند. بیشتر از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد. در واقع روغن بادام زمینی، ملین و برطرف کننده یبوست می باشد. لازم به ذکر است که بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

از کره بادام زمینی و خواص آنچقدر می دانید؟

بهتر است بدانید که فایده مهم کره بادام زمینی این است که از چربی سالم تهیه شده است. کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده، مواد مغذی است که به کاهش سطوح کلسترول مضر و کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی کمک میکند. در واقع روغن بادام زمینی ترکیبات موجود در کره در بادام زمینی از تنگ شدن عروق جلوگیری می نماید

بادام زمینی،خواص بادام زمینی مضرات بادام زمینی

لازم به ذکر است کهبسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. اغلب آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می گردد. گفتنی است که اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. در واقع نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ می باشد.

بادام زمینی و خواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

مویز





:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: